Showing posts with label counting. Show all posts
Showing posts with label counting. Show all posts

Oct 8, 2011

ai ai semua..

assalamualaikum..eheheh lama nya tak update.
malas plus tak sehat..
flu again..arini da masuk 4 days u know.
but dis time agak mencabar kesakitannya..
but somehow thankz to orang orang yang layan saya nie..ahaha
just pray to Allah tak dapat lagi call around dis day tak sehat nie..
need to rest a lot..thankz too to my dear yang teman ja saya yang agak bosan sepanjang tak sehat.
hahaha
so dapat la jugak pi penang and beli big apple.awat tah dok mngidam donat..

enjoying my day with flu...huuuu
so moga aku cepat sembuh la ye... amin...
dah semboh dapat lah kol ye..amin...
i need to get it faster cuz seatime takot tak cukup..naya aku kena dropbatch lak..
so sentiasa berdoa ye wawa...
sory doc sy terlepas pantang tak leh minum @ makan benda sejuk ;D



Sep 26, 2011

nothing

salam semua.huuuu
dah lama tak update blog..
tak terasa nak cita apa apa sebab dok umah just menghadap television ja..
but for rite now just get prepared for physical and mental before going for onboard.
tak dapat call lagi even i don't know which fleet i get.jus be ready lah.
blur blur lagi sebab dah banyak lupa apa yang dah belajar.so study je la aa yang patut un.
tapi yang agak sedih, mostly female cadets dah sign on and dah dapat kapal.
tinggal a few ja yang menganga kat darat nie.
tapi pesan yang dah naek, jangan rushing sangat nak naek sebab dah naek rushing lak nak turun..
so i take my free time nie untuk wat apa yang patut la..
yang tak best tak dak kawan la kat sini.
semua da gi sambung blajaq.
aten pon dah balek US.

so dats it..nak tido da.good nite all ;D
assalamualaikum

Sep 16, 2011

Sep 15, 2011

a day with my love

salam semua and good day ;D
aritu wa kuar ngan trah woot !!!
hahahah tapi sayangnya terlupa nak tangkap gambar sekali..
wat a sad moment, but insyaAllah memori ni akan terpahat dalm hati..
cewah...haha kan tirah kan... love you lah <3
thankz bawak gi jalan jalan sempena bday kita dua..heee
nie kat penang i bought dis!


cute tak?? ahaha yang atas tu tempat letak lappy and kat bawah tu frame gambar and huruf huruf comel yang membentuk nama gua..wakakaka NAJWA !!..
soooo pasni dah tak tahu dapat jumpa ke dak kawan kawan wawa...
gudluck guys..belajaq rajen rajen ya..jangan lupa wa atas kapal nanti..
from wawa with ove ;D

Sep 13, 2011

move to de next one

so raya tak lengkap kalo tak raya dengan kawan kawan kan..
setelah setahun masing masing belajar dengan penat nya..
time nie cuba jugak nak jumpa sekali..
so nie la moment yang tak dapat dilupakan sebab lepas ni belum tentu kita dapat bertemu.
masing sebok dengan hal masing.







sekian lama

asssalamualaikum semua and good morning..
aha around more den one week wa tak bukak blog..
sory demn busy beraya sakan and benda benda yang nak kena settle kan..
so nak luang la sikit masa after asyik busy je..ahah almaklumlah BB tak dak app BLOGGER
so tak leh nak actve macam kat FB and TWITTER
so i want to talk about my EID.*rasa macam ketinggalan ja. haha
hee alhamdulillah raya kali nie sangat menyeronokkan walaupun Eve raya tak rasa macam nak raya..
hahaha don't know why..wa asyik asking my mum and dad either raya selasa or rabu...
dis year macam biasa wa raya kat kampung sungai petani.
sebelah ibu. walaupun tak semua balek tapi meriah nya sangat la terbaek
sebab ramai cousin cousin ku sudah bekerjaya *plus my sister
so duit raya dapat lebih la!.haha
syoknya raya..
huihui..
my sister n cousin..ada nmpk mcm wa x? haha 

yay duit raya dari kakak

dengan bro with our new bb.haha*menunjuk!

with ibu!

with ayah..!


dengan cousin perempuan..

my luvly cousin.dah belajar jauh da ;(

haha mau pelempang jgk cousin wa sorg nie..hehehe
ini lah serba sikit raya pertama wawa ;D

Sep 2, 2011

raya yang menakjubkan! haha



haha excited terlebih dapat beraya dekat sekolah bersama sama old boys ibrahim. siap ada helicopter mendarat kat padang sekolah.. proud to be old ibrahimnian. ;D
mostly berjaya dalam hidup semua old boys..

Aug 26, 2011

alamak..hati aku buat dosa.

tadi keluaq dengan abang. memang betul pon apa dok rasa. sungai petani agak sesak tadi.
iye lah semua pakat keluaq shopping bebarang raya un.. sampai bazar pon dah tak ramai orang tak sempat pi kot.aha so keluaq tadi untuk antar dodol kat cik ida ( cousin ayah ), tok wawa da jadi pengedar besar dodol da sekarang.haha *bangga jap * ;)
alang alang dah kat sp, nak cari la kasut raya.huu sedih tahun nie satu ja baju raya.mak cakap 'adik bukan nak pakai pon pasni'. so redha ja lah satu tu..syukur2 still ada baju raya kan.. comfem2 tak da parking, abang just tinggalkan wa sorang kat shopping complex. astaga.. ramainya orang dalam tu. pelbagai macam ragam nya.

nak di ceritanya. time tengah tunggu orang kedai gi cari kasut wa, ada la couple ni ditemani skali kawan perempuan sorang tengah tengok kasut.. muda lagi rasanya still budak sekolah..yang membuat oden terkilan, pakwe nya berantai emas.dan loketnya berbentuk love.macam emas selalu bagi budak budak pakai tu.. huuu tu ke namanya Islam..kalo letak dalam baju, i don't care la, nie letak luaq.awat nak tayang sangat la rantai tu.aku nie takdak pon nak tayang tayang rantai aku.hadoiya -.-
hati wa da kutuk kutuk dah.buat dosa kering ja.

malu doh aku tengok. tengok gaya oden da tahu mai mana..huuu sedih nya tengok budak budak sekarang..bukan nak cakap dulu wa ni baek. penah jugak lalui zaman zaman remaja dan bercinta. tapi entah la... speechless lah tengok remaja sekarang..

sekadar renungan di akhir bulan yang mulia nie :'(

im a queen of girl guide (oppss ke king??)

assalamaualaikum and gud day :)
ahaha today i wanna talk about girl guide or known as pandu puteri in malaysia.
im one of the girl guide member. and im active with dis kind of uniform..
i joined it since standard five until form five.but den until now i still become a girl guide.
ONCE A GIRL GUIDE, ALWAYS A GIRL GUIDE..
thats our slogan. 
one of the reason i join dis cuz my mum also one of de member as a adviser. 
she also active in this association. 
both of us join until national stage.sometimes until international.
aha form 4, i got my highest rank as a girl guide.
known as PANDU PUTERI RAJA or king of girl guide..erk...peliks..ahaha
let pictures talk


at one of hotel i think at johor. reception with sultanah johor and isteri PM 

i think i have 36 badges  ;)

my statemates :D

i got my awards.my mum too :)


with kad nad and shalini doing our job as leader

haha we having traditional dance
makan malam amal with sultan and sultanah kedah
ahaha there're a lot more pics
but lazy to upload all of them..ahaha
so don't think kami semua lebik ye..
sebab be prepared is our word.
letak tengah hutan jangan ingat tak leh hidup tau.camping adalah sebahagian hidup kami..aha nie bagi yang aktif la.join sampai kebangsaan..
hidup semua dengan tali,buluh ja..bole ke anda buat meja or kerusi dengan tu?aha mmg boleh belum tentu kukuh.aha
oke den.. i took around 1 year to get that badges you know!cost around RM 1k to complete it.
thankz to my family especially my mum yang support me to get that level..
i learn a lot from that :DD

love you <3

Aug 25, 2011

nak raya da :D

salam semua..
yup lagi 5 hari kita nak puasa..
pastu un kita RAYA!!!! hehehe
maybe raya kali nie sangat bermakna sebab pasni dah belum tentu dapat raya dengan family.
so i try my best untuk raya sakan.
hahaha
btw entah la kenapa lately tak dak mood nak taip kat blog nie..
selalu ja bukak new post, tapi tak tertaip apa apa pun.
pastu off je..
tapi rajen ja blogwalking..hehe menghilangkan kebosanan ni..
later la talk about my life again :D

untuk pengetahuan semua, my result for semester two dah keluar petang td!
alhamdulillah show some improvement but still kena pulun lagi..
huhu its oke la wawa.. heheh



nie result kelas..hahah mana result wawa?
carik la sendiri..hehehe
salam goodnite and sweetdreams semua!!


p/s : tadik maen jilat pipi ngan adik.ahaha adik kalah..padan muka pipi anda penuh dengan air liur saya.wakaka :p

Aug 19, 2011

iftar with them =)

assalamualaikum semua dan selamat pagi =)
fuh  dah la nak update something tapi tak kesempatan nak menaip..
so last sunday , wa ber iftar with my bff sekolah rendah.. weeee
sapatut nya da jumpa before puasa, tp huhu ada rintangan memanjang...
so wa organize la jugak one day nak jumpa....
so dapat la jumpa ATHIRAH , DAYANA , SYAFIQ , HABIBAH , ATIQAH
yang laen tak dapat nak datang..
kami iftar kat Leboss. heheeh sebab wa kempunan nak pi situ...
yang laen pon tak penah pi lagi...
sedaaaaaaaap..harga pon berpatutan ;)

anayad ku ;)

anayad n atiqah 

habibah aka gf bff wa tme darjah 3.hahah

syafiq ku.haha yang tak sabar nak balek tgk bola. -.- apala

tirah n me :D










bff forever tirah wa anayad <3 <3

Aug 14, 2011

dah masuk half Ramadhan =)

assalamualaikum and gudevening :D
dah lama tak menaip apa apa kat blog nie..
yarh cuz too lazy nak menaip act.hehe
and plus sebab sekarang online banyak guna handphone ja,
boleh online facebook and twitter ja -.-
so tak kesempatan nak buka blog ini.
back to de big topic alhamdulillah hari nie dah selesai 14 hari kita sudah berpuasa
sedar tak sedar dah masuk separuh Ramadahan !
aha seronok nya dah dekat nak raya..hehehe
rumah dah pasang lampu lip lap lagi tau ! :D
adik wa dah maen mercun lak.feel tu dah ada
*opsss dari first day posa dia dok men dah -.-' nseb dia posa ja.tak leh nak kata pa.
haha next my turn to burn up de pelita.erk.. pelik ja ayat macam bakaq pelita tu
hahaha nyalakan pelita la senang cita
tup tup nak jadikan cita ,
tadi pegi la solat isyak and sunat tarawih kat masjid
dekat ja ngan umah
tengah duk sembahyang , *kebabooo* bunyi mercun bola
mak ang nak habaq orang dok sembahyang semua angkat bahu
haha bukan apa, terkejut la..
adoi hati nie panas ja..sebab dalam banyak bebudak dok maen ada adik wa
maen berterusan kot..
habes ja tarawih 8, wa dah cekak pinggang kat luaq.
haha mana dia adik aku.mau ja wa cubit budak tu.
tapi dia tau kakak dia nie cengei.dia sembunyi.haha sabaq ja adik aku tu
wa pon malas lah tunggu dia balek ja lah lagi bagus
otw jalan kaki balek, bebudak tu maen mercun pakat baling kat jalan wa tengah jalan tu. F !
hahaha dia mai dah perasaan membuak tu.
keluarlah suara emas yang disimpan selama ni.
haha minta maaf banyak banyak sebab terkeluar perkataan yang tak patut itu

moral of de story : nama pun budak wa oi.sabaq ja la.orang kisah la takot sapa sapa putuih jari satgi :D


p/s : Ramadan is the Month where we pray more, not the (only) Month where we pray.

Aug 12, 2011

sayasuka

the best thing happened in my life when my whole family at home :D

percubaan

I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND
I TRY , AND ................................................................



until when wawa......

Aug 11, 2011

12#

i learn to live half alive
i have grown too strong
i can't take one more step
all that's waiting is regret

i do love my life.semua orang tak sempurna. setiap manusia ada cara hidup masing masing.but different person different way they solve their hurt broken or other probs.kadang kadang aku tertanya sendiri macam mana orang laen lalui hidup depa.teringin jugak aku tahu.

Your life will get better. maybe not today, or tomorrow, or even next week. but it will get better, eventually


Some people make your life better by walking into it, while other people will make your life better by simply walking out of it.


The past should be the past. It can destroy the future. Live life for what tomorrow has to offer, not for what yesterday has taken away.

this is one of my step to be more motivated and strong enough to face my problems.aku tak mampu untuk luah sesuatu yang aku hadapi melalui penceritaan.sometimes yah it works.but sometimes, naah i don't how to say it.so with quote i express my feeling to others.maybe kadang kadang rasa tak puas,tapi at least ayat ayat tu make sense dengan situasi aku.

so i do love quotes and i do love my life :D

Aug 10, 2011

mari kita test :D

sebelum tido, tengok kak erin update.its about personality..
just take a look and terpikat pulak nak buat..hehehe
so this was my result.. most probably give me some motivation la..
good i loike it so much...hehe


Your view on yourself:
You are down-to-earth and people like you because you are so straightforward. You are an efficient problem solver because you will listen to both sides of an argument before making a decision that usually appeals to both parties.


The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:
You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.


Your readiness to commit to a relationship:
You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person.


The seriousness of your love:
Your have very sensible tactics when approaching the opposite sex. In many ways people find your straightforwardness attractive, so you will find yourself with plenty of dates.


Your views on education
You may not like to study but you have many practical ideas. You listen to your own instincts and tend to follow your heart, so you will probably end up with an unusual job.


The right job for you:
You're a practical person and will choose a secure job with a steady income. Knowing what you like to do is important. Find a regular job doing just that and you'll be set for life.


How do you view success:
You are confident that you will be successful in your chosen career and nothing will stop you from trying.


What are you most afraid of:
You are concerned about your image and the way others see you. This means that you try very hard to be accepted by other people. It's time for you to believe in who you are, not what you wear.


Who is your true self:
You are full of energy and confidence. You are unpredictable, with moods changing as quickly as an ocean. You might occasionally be calm and still, but never for long.






nak try jugak?? click ini ye
gudnite semua :D
assalamualaikum..


Aug 8, 2011

11#

assalamualaikum semua..hehehe
Ramadhan kali nie memang bes!
haha sebab semua makanan yang tak dapat nak makan sebelum nie semua dah dilahab sebaek mungkin..
thankz a lot to my gigi kerana anda tidak membuat kerenah lagi setakat ni.
cuma one of my teeth dah start menyengap gusi ku hari ni -.-
its oke naseb satu ja..hehehe
last thursday, my big family and I break fasting at my grand ma house!
dat was great! haha cuz miss all of dem so much and da rasa macam raya pulak.hahah
berhimpun ramai ramai and makan sekali.. tengok tv..
haha gonna miss dat a lot. but tanpa kehadiran lovely cousin aku syafiq kat perlis (da masuk U dah.cepatnya syapiq) hehe n amirah.. 
yang dah tua tak perlu dimention sebab anda sudah bekerjaya.heheeh
so de next day, friday turn untuk berbuka dengan family ja.
awt kecik ngat gambaq -.-'
hahaha btw dat are my bro and sister.
kami berbuka kat ikan bakar tanjung dawai.
marvelous.. hehehe sedap la makan ikan bakar nie..
act nak pi ikan bakar sungai petani tapi tak bukak lagi 
so bertukar location after dat..
 dats all la..sory lappy baru balek umah..gi service jap..
nak tido da..nite all..
selamat berpuasa ;D


p/s: suddenly i miss taekwondo damn much.i don't know why -.-  

Aug 3, 2011

10#

ahahahah tak sangka lak ada orang wat entry untuk wa... thankz to abg naim buat entry pasal wawa.hehehe
yeah its about my smile...
maybe baru kenal wawa.hehe
dulu wawa tak senyum macam tu...
hehe sebab tak da keyakinan untuk menunjuk gigi yang tak seberapa elok..
macam ni...
since wa pakai braces la mula berani untuk senyum betul betul..
lagi pun susah nak senyum tutup mulut with baces act...
hehe rasa mcm mulut penuh...
and plus kadang kadang braces tu akan melukakan mulut
so baek senyum terus je...
lepas tu la semua senyuman jadi macam nie..



heheheh for me, senyum itu sedekah kan..
tak rugi untuk senyum...
and btw wa bukan lah seorang yang pandai untuk memulakan pergaulan..
so wa guna senyuman sebagai permulaan... :DD
senyum jugak wat wa rasa keyakinan yang tinggi and kalao ada prob, senyum lah pengubat nya.
so senyum lah selalu...