Oct 12, 2009

presumptuous~

Alhamdulillah syukur aku masih hidup lg di muka bumi yg penuh dengan kenikmatan dicipta oleh YANG MAHA ESA.salam too all..

im so sory cayang cuz xreply msg you mlm nie..i feel like im lost somewhre yg i dont know where is it..dis night i feel like im still not a perfect gurl.stil not enough ibadat.still loss in this world yg penuh dengan musibah dan kecelakaan..
aku xready lg nk spm..aku rasa diri aku nie cukup jahil utk berjaya.mummy please help me...
kejadian tanah runtuh dan kecelakaan yg berlaku di dekeliling kita cukup utk menginsafkan aku..
inevitability...we need to fece this..we cannot go and lari bersembunyi...mana nk lari wahai pemuda pemudi..
Allah berfirman dlm hadis Qudsi'

"Aku cintakan 3 jenis manusia,tp aku lebih cintakanpd jenis manusia lainnya iaitu
-Aku cintakan org yg pemurah,ttp Aku lebih cintakan org miskin yg pemurah.
-Aku cintakan org yg rendah diri,ttp Aku lebih cintakan org kaya yg rendah hati.
-Aku cintakan org yg bertaubat, ttp Aku lebih cintakan org muda yg bertaubat"


peliharalah iman itu seperti memelihara dirimu,peliharalah akhlak mu seperti mana kamu menjaga ilmu mu.

sesapa yg membc nie ambk lah ikhtibar bhw diri kita ini xpernah sesempurna seperti Maha Pencipta.
jangan terlalu takhbur dengan kemewahan diri sama ada harta atau ilmu mu necaya semuanya hanya sementara.
diri kita nie terlalu bodoh dan sial dan sealim mana pn kita, sebaek mana pn kita, sesolehnya kita, jika kita tidak mengenali Allah dan ikhlas terhadapNya.
semuanya sia-sia.
wassalam

No comments: