Nov 28, 2013

person

person or seorang.
tak specific to someone
randomly
kadang kadang tak faham. kenapa orang suka fikir pasal buruk orang laen
and keep bukak aib buruk orang tu.
and keep blaming someone for something.
sedangkan tak improve diri sendiri.
bukan nak cakap diri sendiri ni perfect
but aku selalu observe orang
tak kisah la sesapa
walaupun aku pun kadang kadang macam tu
tapi aku selalu ingatkan diri sendiri
don't talk bad about people sebab diri sendiri mungkin pernah macam tu
we pray, we doa to our God.
yes.tapi jangan la judge atau argue jika seseorang tu still buat salah kat tempat laen
sebab tu manusia tak pernah sempurna
sebab tu Allah larang kita bukak aib orang.
macam orang cakap kalau orang tu pakai seksi nak mampus tapi kita tak tahu kusyuk dia time sujud dekat Allah
and belum tentu orang yang berhijab itu kusyuk dalam solatnya,
tapi kat sini ternyata orang yang berhijab tu peluang untuk kusyuk terhadap Allah lebih bersar dari orang yang seksi tu.
tapi kat sini just nak cakap, jangan lah ego disebabkan salah lalu.
aku maafkan semua salah orang yang pernah aku kenal yang pernah atau selalu atau kadang kadang saketkan hati aku
sebab aku tahu aku hanya hamba Allah yang tidak sempurna tingkah laku aku.
aku hanya mampu berdoa agar Allah berilah cahaya kepada umatMu yang lemah ni agar kami sentiasa di jalan yang benar. ammiinn.

No comments: