Jan 30, 2010

masa depan~

28 january aku da intrview Akademi Laut Malaysia yg dihadiri hny 10 org kaum hawa.haha.semuanya laki mayb xde penyebaran about dis to gurls.aku dah de kt kl da day before which aku and my luvly dad, teman me to go there(he said : takut aku sesat)haha..
hari tu uncle aku hntr la aku n dad at seri pacific hotel adjecent to PWTC. we must ada kt c2 sblum kul 8 oclock.hua..so early.dat mean aku kna bgn awl ritu. kat ampang jem teruk la.so aku sgt gementar cuz takut kna direject dtg lmbt.so dgn cerdiknya uncle(mamu la senang) cari jln laen..hua...almost at there, da nk sampai nie..tetiba jem lg.hua..OMG..disebabkan keta kna lg sikit ja ngn moto kt tepi..jem satu jln tu..hu2. tp OMG aku smpai seblum kul 8.alhamdulillah lega..
bila smpai tu bley aku ckp ar smua muka budak2 kat citu educated ar..bdk2 pandai beb..
so diaorg pn panggil masuk hall.ras2 about bawh 100 la yg dtg for intrview hari ke 4.first kne buat registeration dlu..so aku kna DME(diploma marine engineering).them took our i/c, picture,sijil berhenti and trial result.dat moment da ada ramai jgk kna reject sbb x memenuhi apa yg diaorg nak atau palsukan aplication..so pity to them la..awal2 da kna balek..after dat we need to check our BMI.ohh berat aku turun sbb kmarin tu aku saket.takut la sbb BMI xlepas kna reject jgk..so dgn neves nya aku tunggu, rupa2 aku dikelentong abg tu.depa kata 'habes la awak'.oh shit aku LEPAS!!
so aku xyah balek lg....hahaha...after dat we all ada test english,maths,and physics.kna dpt half bg setiap subject.haha.aku pakai men hentam ja.sbb addmaths nya aku da lupa formula.(btui ka eja?)haha
we all rehat 1 jam.so call la ayh swuh mai kt hotel(ayh p sogo cian xdan nk shopping aku panggil balek)haha.
ayh aku pn susah pyh nek lrt mai kt aku smata2 nk teman makan.so aku sgt cian kt ayah kalo aku kna reject.xberbaloi la pnat2 ayh aku ambk cuti semata2 nk teman aku mai jauh2.
so kmi balek hotel la nk tunggu result and i said to my dad dgn cedeynya.."ayah p la mana2 dlu.kalo adik xlepas pandai2 la adik cari ayah".hu3..
so diaorg panggil la nama org yg xlepas.OMG...aku LEPAS LAGI!!!haha alhamdulillah...tinggal stu stage.
stage yg aku sgt la takut sbb aku xpnh kna intrview.
and aku dipilih utk group 1.kmi kna inteview dlu..hua..
at first kmi kna cari idea utk selesaikan satu masalah n bentang time intrview.actually aku xphm apa permasalah yg aku dapat..haha but thanks to Jaannah yg tolong aku skit.
aku kna interview dgn org sponsership tu..hua...dua2 org tu.MATI la aku..
depa tny psal background aku and yg sorg tu intrested dgn aku pny penglibatan dlm suka.and dia dk bercerita la psal sukan and sorg lagi tu kata "I tgk muka u nie,I ingat u nie lembut,pemalu"hahahahah "rpanya u nie ganaz"wakakaka...
depa xintrvw aku sgt pn.depa sembang ja ngn aku..mmg aku tabik ar sbb depa nie capten.
(aku bnyk BI time dk cakap tu HANCOQ.haa)
so da hbes aku pn kuar la tunggu kt dea pny org..sorg abg tu ambk aku pny file pastu ckp kt kwn dia kat dgn buat muka sedih kata aku perempuan kedua yg xlepas.kak tu tny la adik dk mana..jauh nya..cmna adk nk balek nie.aku tny la knp...dia kata..........TAHNIAH ADIK DAPAT TAWARAN KE ALAM!!!!!
hahaha...aku omg.senyum je la sbb aku xrasa apa2 time tu...abg tu celah "haih adik,lompat la sikit.mcm xmau ja"
hahaha... alhamdulillah syukur aku dapat tawaran nie tp kna tgk result spm ok ke x.pas2 bru comfem dpt.
tp......................aku buntu sama ada nk p ka tidak......
wassalam

No comments: